Dojrzałość jest w modzie

3 kwietnia 2015

Dlaczego dla większości z nas prawdziwymi ikonami mody stają się nasze Mamy i Babcie? Czy to nie w ich ubrania przebierałyśmy się będąc małymi dziewczynkami?

Podziw pochodzi z doświadczenia i mądrości życiowej. Właśnie na to zwracają dziś uwagę projektanci, którzy swoje kolekcje i projekty przedstawiają przez pryzmat dojrzałości prezentowanych modelek.

Po pierwsze doświadczenie. Gdy Joan Didion, 81-letnia amerykańska pisarka i dziennikarka, występuje w kampanii Celine, a jej charakterystyczne zdjęcie w wielkich, czarnych okularach i czarnym swetrze obiega świat w przysłowiową sekundę, staje się jasne, że jest to jedna z najlepszych kampanii reklamowych tej marki. Dolce & Gabbana w swojej kampanii wiosna/lato 2014 wyróżniają, obok młodych i pięknych modeli i modelek, urocze staruszki, które przypominają nam, że prawdziwe piękno tkwi w głęboko zakorzenionej hiszpańskiej kulturze. Nie możemy także zapomnieć o Lindzie Rodin – ta 66-letnia nowojorska stylistka, wyznawczyni piękna w prostocie, idealnie sprawdziła się w roli modelki dla marki akcesoriów Karen Walker (przepięknie wyglądała zwłaszcza nosząc ich okulary!) oraz jako żywa reklama marki The Row, w kolekcji pre-fall 2014. Dziś istnieje już kilkanaście (a może już nawet kilkadziesiąt?!) marek, które zrozumiały wpływ starszych osób na modę i także wykorzystały ich wizerunek w swoich pomysłowych projektach. Zaglądając na nasz rodzimy rynek, nie da się nie zauważyć, że marka BOHOBOCO genialnie poradziła sobie z tematem modelek age plus. Do swojej kampanii na wiosnę-lato 2015 duet projektantów zaprosił, obok 20-letniej Magdy Jasek, 81-letnią aktorkę, a teraz już także modelkę!, Helenę Norowicz. Zdjęcia modelek są przepiękne – pełne gracji, ciepła i mocno zaznaczonego kontrastu pokoleniowego. Kampania opisywana była przez niemal wszystkie media i spotkała się z niezwykle pozytywnym przyjęciem.

magdalena-jasek-i-helena-norowicz-w-kampanii-bohoboco-wiosna-lato-2015-fot-mat-prasowe81fee101dd81728022683057c210b6b2,29,1

elle.pl
elle.pl

Po drugie życiowa mądrość. Nie da się ukryć, że wszystkie wiekowe osoby wybrane do poszczególnych kampanii, swoją osobą prezentują „coś” głębszego. W żadnej z nich nie znajdziemy celebryty znanego wyłącznie ze ścianki. Twarzą marki zostaje uznawana aktorka, ceniona piosenkarka, czy mecenas sztuki. Za wszystkim stoją ludzie, którzy kreując trend dojrzałości, wiedzą jak, i przede wszystkim dla kogo, przedstawić wizję pięknego i modnego starzenia się. Póki co, cieszmy się z niezakłóconego pozytywnego przekazu wieku, który, wydawać by się mogło, wcale nie tak łatwo dostrzec w XXI wieku. Buduje to w życiu społecznym pewną silną, optymistyczną relację kanonu piękna, z którego ja, jako córka i wnuczka, niezmiernie się cieszę.

tumblr_mtk0wgA8sm1r2sy18o1_1280tumblr_mhrt3aJLMY1qhbn7lo1_1280

tumblr.com
tumblr.com

24-dolce-gabbana.w529.h352.2x

dolcegabbana.com

Joan-Didion-celine

fashcam.com