Nowy marketing: Blog firmowy jako narzędzie marketingowe

13 listopada 2015

Internet blog, media społecznościowe, gry online, aplikacje – to narzędzia i trendy których nie można już ignorować, bo na stałe wpisały się w rzeczywistość konsumentów. W jaki sposób firma powinna do nich podchodzić? Jak budować za ich pomocą relacje z klientami? Czy mogą one pomóc w wykreowaniu wizerunku silnej marki? Zastanówmy się wspólnie…

Jako pierwszy na tapetę weźmiemy blog firmowy, który bezsprzecznie stał się obecnie jednym z narządzi marketingowym stosowanym przez coraz więcej firm i marek. Jest on jednym ze sposobów na zaistnienie w świadomości internautów. Może to być zajęcie czasochłonne i wymagające, ale w oczach wymagających klientów postawi Cię w dobrym świetle i wyróżni Cię spośród małe aktywnej, a często milczącej konkurencji.

2987d6b76825ce1e03fb456950b847b2

Dlaczego blog? Ponieważ jest mniej oficjalną formą komunikacji z konsumentem. Obok facebooka, instagrama czy snapchata jest miejscem, gdzie Twoi klienci mogą zacząć zaglądać regularnie. Blog jest miejscem, gdzie możesz do nich mówić. I to nie tylko krótkim hasłami czy pomysłowym hashtagiem, ale całym zdaniami. Jeśli uda Ci się sprawić, że będą czytać to co piszesz, możesz urosnąć w ich oczach do roli eksperta, co może bardzo pomóc w budowaniu wizerunku Twojej marki.

Blog jest miejscem, gdzie możesz wrzucać aktualności z życia swojej marki. Wiemy, że publikujesz je na facebooku i Instagramie, jednak tam te treści za chwile znikną i zostaną wyparte przez inne, nowsze. Z kolei na blogu zostaną i łatwiej będzie do nich wrócić.

Jakiego rodzaju wpisy powinny się znaleźć na blogu? Takie, które w jakiś sposób są powiązane z działalnością Twojej firmy. Nie muszą to być sprzedażowe teksty na temat Twojej oferty, nawet nie jest to wskazane. Blog zamiast zwykłej autopromocji, powinien służyć dodatkową informacją, być wartością dodaną dla konsumenta. Publikacja ciekawych badań, wnikliwa analiza ostatnich, ważnych dla branży wydarzeń, czy czysto rozrywkowe pokazanie firmy – to wszystko przyciągnie konsumentów i przybliży ich do Twojej marki.

Użyteczne informacje w sieci bardzo szybko zdobywają popularność. Chociażby poradniki czy niezliczone sposoby na… Im więcej tekstów, związanych z Twoją działalnością, będziesz umieszczać, tym większe prawdopodobieństwo, że trafią do Ciebie osoby, które po prostu interesowała tematyka związana z Twoją firmą. A jeśli już trafią na twoją stronę, to istnieje jeszcze większe prawdopodobieństwo, że wejdą w Twój sklep online, czy zechcą poczytać o marce. Dodatkowo blog zwiększa ilość linków prowadzących do Twojej strony www, co może bardzo pomóc w wywindowaniu Twojej pozycji w wyszukiwarce Google.

Blog pomaga w budowaniu świadomości marki. Z kampanią reklamową czy akcją promocyjną, nie zawsze trafimy w moment, kiedy klient chce kupować. Czasami akurat nie może, nie chce, nie potrzebuje… Jeśli przyciągniesz konsumenta ciekawą treścią na blogu, a aktualne informacje sprawią, że zechce do Ciebie wracać, to pomyśli o Tobie również w momencie kiedy będzie gotowy do zakupu.

Blog jest doskonałym sposobem na opowiadanie historii marki. W ostatnich latach bardzo popularnym tematem stał się storytelling. Opowiadnie historii dotyczy również marek. Blog jest dobrym sposobem na tworzenie „opowieści” na temat marki. Daje możliwość zaprezentowania strategicznego przekazu, ideii, nietypowej historii, z którą związana jest marka, czy też wartości, jakimi kieruje się firma. Jeśli przedsiębiorstwo zostanie przedstawione w odpowiednio ciekawy sposób, to zostanie zapamiętane. Znajomość danej marki jest jednym z pozytywnych elementów wpływających na decyzje zakupowe.

Prowadzenie firmowego bloga pozwala wykorzystać nowe metody komunikacji z klientem. Blogi biznesowe są doskonałym sposobem na promocję oraz budowanie relacji. Dobra kampania marketingowa oparta o blog przedsiębiorstwa jest w stanie w znacznym stopniu zwiększyć nie tylko sprzedaż, ale również zasięg promocji firmy. Pozwala też na pełne wykorzystanie mocy SEO domeny oraz wspomaga pozycjonowanie fraz kluczowych dla danego biznesu. Należy jednak pamiętać o tym, że aby blogowanie przyniosło odpowiednie efekty, wymaga czasu oraz systematyczności. Jednak to efekty pracy na blogiem, a przede wszystkim tworzone treści, są elementem długoterminowej strategii marketingowej.

bloggin