Pinterest wsparciem promocji marki w internecie

8 stycznia 2016

Pinterest to taki wirtualny moodboard, inaczej tablica korkowa online. Jest to narzędzie do zbierania inspiracji. Pozwala na łatwiejsze gromadzenie wszystkiego tego co nam się podoba, co nas inspiruje, co chcielibyśmy czytać, posiadać i oczywiście NOSIĆ! Każdy użytkownik tworzy swoją tablicę internetową, do której przypina wybrane przez siebie zdjęcia – nie ma potrzeby zaśmiecania pamięci w komputerze czy telefonie, wszystko mamy online na swojej tablicy! Dzięki serwisowi marka może nie tylko pokazać swoje produkty szerszej społeczności, ale również stworzyć swego rodzaju narrację z użytkownikami. Warto nie skupiać się tylko i wyłącznie na autopromocji, ale „pinować” i zamieszczać treści, które określają markę, definiują ją. Im bliższe będą dla klienta treści zamieszczane na pintereście, tym bardziej zidentyfikuje się on z marką. Jeśli oferta danej marki skierowana jest np. dla kobiet pracujących w biurze to na tablicy mogą znaleźć się inspirujące stylizacje, fryzury, ciekawie zaaranżowane miejsca pracy a nawet przekąski łatwe do zabrania do pracy.

1

Klienci marek modowych szczególnie wyczuleni są na kreację wizualną, jaką eksponuje dany brand. Marki modowe kreują trendy, stanowią wzór do naśladowania, również w działaniach promocyjnych, nic więc dziwnego, że jako jedne z pierwszych zaczęły wykorzystywać Pinterest i Instagram do komunikacji ze swoimi klientami i fanami. Zagraniczne marki bardzo intensywnie wykorzystują swoje konta do promocji. Nie tylko dodają zdjęcia i pinują treści związane z marką, ale również organizują konkursy i kampanie. Wszystkie znane domy mody posiadają i aktywnie prowadzą konta. W Polsce Pinteresta w popularności wyprzedzają inne portale takie jak Facebook czy instagram, mimo wszystko mamy wrażenie, że sporo polskich użytkowników lub się zagubić w jego treściach i coraz więcej marek zaczyna prowadzić swoje konta.

Pinterest z pewnością może pomóc w promocji marki a przede wszystkim sklepu internetowego. W bardzo łatwy sposób można dodać na własnej tablicy zdjęcia produktów. Z kolei na stronie internetowej sklepu można dodać wtyczkę PIN IT przy każdym zdjęciu produktu. Dzięki temu użytkownicy w łatwy sposób mogą zapisać swoje wymarzone rzeczy na własnej tablicy a później z łatwością wrócić do sklepu. Nie można jednak bezczynnie czekać, aż ktoś się zainspiruje się nasza marką, trzeba ją popchnąć w świat! Pomoże Wam w tym kilka wskazówek. Pamiętajcie, że:

  1. Najważniejszy jest content. Zdjęcia dobrej jakości, ciekawa treść, dobre opisy – również w języku angielskim(!), podlinkowanie pinów, odpowiednie pogrupowanie pinów na tablicach – to wszystko składa się na wizerunek marki. Tu też warto stosować odpowiednie hashtagi.
  2. Ważna jest interakcja z użytkownikami. Regularne lajkowanie i komentowanie z pewnością przyniesie efekty.
  3. To nie jest kosz do którego można wrzucić wszystko. Konto marki jest jej odzwierciedleniem tak samo jak instagram czy facebook. Każda dodana treść musi być związana z ideą i filozofią marki. Musi ją określać.
  4. Ważna jest wytrwałość! Budowanie obecności na Pintereście może potrwać nawet kilka miesięcy.

Uważamy, że Pinterest to portal, którego żadna podążająca za trendami marka nie powinna lekceważyć. Dla branży modowej to powoli portal MUST HAVE. Pinterest może być doskonałym narzędziem do promocji marki i tworzenia jej wizerunku.

Pamiętajcie, że Marketing Modowy chętnie pomoże Wam stworzyć unikalną tablicę i konto. Uważajcie, to wciąga!