3, 2, 1, start! Czyli podstawowe działania marketingowe o których powinieneś wiedzieć.

21 września 2017
Prowadzenie działań na kanałach Social Media

Znając kierunki i cele firmy tworzona jest spójna strategia na social media. Facebook jest narzędziem zarówno wizerunkowym jak i sprzedażowym, poprzez ciekawy content budujemy relacje z klientami oraz zachęcamy do zaangażownia. Pozyskany ruch na facebooku kierujemy bezpośrednio do strony w celu zwiększania sprzedaży.Działania na instagramie prowadzone są bardziej pod kątem wizerunkowym, docieramy do klientów z grupy docelowej inną drogą, nie mniej droga zakupowa jest w tym przypadku dłuższa.Podczas tworzenia reklam, istotne jest zdefiniowanie grupy docelowej, dobranie właściwego formatu/typu reklam i kreowanie wartościowych treści i promowanie ich tak, aby dotarły do jak największej liczby odbiorców z targetu i przełożyły się na sprzedaż.Całą aktywność należy dokładnie monitorować i odpowiednio interpretować, wyciągając wnioski.

Blogi

Odpowiednio pisane teksty pozytywnie wpływają na organiczne pozycjonowanie strony + dają szansę na otrzymanie darmowych publikacji na portalach związanych z poruszaną tematyką. Dostarczanie edukacyjnego i bardziej angażującego contentu pozytywnie przekłada się ponadto na odbiór marki przez klientów.

Eventy

Uczestnictwo w eventach czy targach związanych z modą nie tylko wpływa na sprzedaż, ale poprzez możliwość bezpośredniego kontaktu z marką zmniejsza dystans i przekłada się na budowanie wizerunku.Dzięki eventom mamy szansę zaistnieć w umysłach klientów – nawet jeśli od razu nie dokonają zakupu, przy kolejnej okazji – online, szanse na zakup są większe.Dodatkowo odpowiednio wykorzystując bezpośredni kontakt, możliwa jest szybka budowa bazy mailingowej.

Newslettery

Przy bazie osób które świadomie zapisały się do mailingu – dzięki wysyłce newsletterowej utrzymujemy kontakt z naszymi klientami – zachęcamy ich do śledzenia na bieżąco życia marki – możemy informować o nowościach, przecenach – zachęcać do zapoznania się z dodatkowymi treściami (np. blog).

Cross Promocje

Wartościowa forma współpracy dla marek posiadających różny asortyment, ale kierujących komunikację do zbliżonego targetu konsumentów. Pozwala na zwiększenie zasięgu postów, dotarcie do nowych odbiorców oraz urozmaica content.

Organizacja konkursów

Odpowiednio przemyślane i przeprowadzone konkursy, przy stosunkowo niskim koszcie, organicznie zwiększają zasięgi postów, powodują dotarcie do nowych, potencjalnych klientów oraz pozytywnie budują wizerunek.

Współpraca z influencerami

Nawiązanie współpracy z influencerem zwiększa zasięg oraz daje dostęp do zupełnie nowych odbiorców. Produkty promowane przez zasięgowych influencerów często sprzedają się kilkukrotnie szybciej, więc jest to opcja, która przynosi namacalne efekty i bywa często atrakcyjną formą współpracy dla obu stron.