Dlaczego warto zatrudnić agencję marketingową do prowadzenia kanałów Social Media?

25 października 2018

Jako kreatywny zespół wymyślilibyśmy pewnie multum powodów, ale dla dobra Was – czytelników skupimy się na 3 najważniejszych;)

1. Agencja oszczędza Twój czas
Przydzielając pracownikowi dodatkowe zadanie w postaci prowadzenia firmowego Facebooka czy też Instagrama, zabierasz jego czas na inne ważne obowiązki. Skutek może być taki, że ani jedno ani drugie nie będzie zrobione w należyty sposób. Na osobie prowadzącej firmowe sociale spoczywa duża odpowiedzialność, właściwa konfiguracja profilu, chwytliwe opisy, dostosowanie zdjęcia do obowiązujących formatów – komunikacja z fanami, rozwijanie profilu Instragram o wartościowych, zaangażowanych fanów – w Agencji Marketingowej to pełnoetatowe zajęcie nawet dla kilku osób. Pozwól swoim managerom na zatwierdzanie działań, a całą resztę zostaw nam.


2. Agencja jest tańsza niż zespół in-house
Panuje powszechne przeświadczenie, że taniej jest zrobić coś samemu. W przypadku gdy chciałbyś wewnętrznie zatrudnić nawet dwie osoby: odpowiedzialną za treści i reklamę oraz grafika już prawdopodobnie przekroczyłeś budżet ryczałtowego, miesięcznego wynagrodzenia agencji. Nie jest też tak, że agencyjny account będzie mniej zaangażowany w Twoją markę niż pracownik wewnętrzny – w zdrowo zarządzanej firmie nie masz prawa mieć takiego wrażenia. 



3. Agencja pomaga lepiej inwestować pieniądze!
Czy wiesz w jakim celu prowadzisz swój FB lub IG? Czy reklamy wspierają ten cel? Wiele firm nie potrafi precyzyjnie odpowiedzieć na te pytania, a nawet jeśli poradzą sobie z pierwszym, niekoniecznie udaje się odpowiedzieć na kolejne. Czy i kiedy gromadzić fanów, czy promować posty dla zasięgów, do jakiej grupy, jak zacząć sprzedawać – to kolejna grupa pytań do której odpowiedzi ustalisz wspólnie z nami tworząc strategię social media.
 Dzięki opracowanej strategii i określeniu celów wydatki na reklamę są zawężone, a prowadzone kampanie nastawione na konkretny rezultat.

Czasami zdarza się jednak tak, że współpraca z agencją nie jest z naszej strony rekomendowana – takim wyjątkiem mogą być (ale nie muszą) wszelkie biznesy np. gastronomiczny. Jeśli posiadasz w swojej firmie osobę o lotnym piórze i z okiem do zdjęć – nikt nie będzie prowadzić Twoich profili lepiej niż ona. Tak samo jeśli Instagram jest Twoim artystycznym spełnieniem i jego prowadzenie sprawia Ci przyjemność. Warto rozważyć wsparcie agencji w zakresie pkt 3.
Co w sytuacji gdy jednak nie ma w firmie osoby, która z sercem prowadziłaby social media? Patrz pkt 1. “Agencja oszczędzi Twój czas” dlatego odezwij się -> biuro@marketing-modowy.pl lub +48 576 672 303. Napisz, zadzwoń, umówimy się na krótkie spotkanie przy kawie i z pewnością pomożemy.