BRANŻA MODY A TRENDY W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

14 stycznia 2016
Część tekstu:
Social media zmieniają się ekspresowym tempie, a ich potencjał promocyjny wydaje się być ograniczony jedynie pomysłowością piarowca. 
 
„Niezmiennie najbardziej pożądaną cechą, determinującą powodzenie działań w social media jest kreatywność – kluczowa zarówno w e-mail marketingu, jak i reklamie na Facebooku czy Instagramie” – stwierdza Maciej Stodolny, Managing Director agencji Marketing Modowy. Prognozujemy, jakie trendy będą dominować w mediach społecznościowych w 2016 roku i z jakich nowych możliwości wizerunkowych oraz marketingowych powinny skorzystać marki modowe, aby wesprzeć sprzedaż.
 
Humanocentryzm
 
W centrum zainteresowania marki znajduje się nie relacja biznesowa, a człowiek. W miejscu dotychczas funkcjonujących B2B i B2C pojawia się  H2H, czyli Human to Human – firma musi mówić językiem zrozumiałym nie tylko w sensie werbalnym, ale takim, w którym myśli i czuje klient. Jej zadaniem jest stworzyć społeczność o wspólnej leksyce, która wiele zyskuje dzięki byciu w świecie marki. Aleksandra Hatala-Stypka (Community Manager w Eura7) podkreśla, że jako interesujący trend 2016 roku na ustach marketerów pojawia się inbound marketing. Jej zdaniem to „droga czasochłonna i wymagająca nie lada wysiłku w tworzeniu contentu, ale przynosząca świetne rezultaty”.