Praktyki w Marketingu Modowym

15 września 2017

Studiowanie to wyjątkowy okres w życiu. To czas nowych doświadczeń, nowych wyzwań, ale też praktykowania, trudnej z perspektywy czasu, dorosłości. W moim przypadku jest podobnie. Idąc na studia, jako niepewna swojej drogi zawodowej maturzystka, to czego najbardziej chciałam to rozwinięcie swoich kompetencji, by móc realizować się w przyszłym miejscu pracy.

Wybrałam studia ekonomiczne, które uświadomiły mi, że swoją przyszłość chciałabym wiązać z szeroko rozumianym marketingiem. Od początku wiedziałam, że dana branża oprócz ścisłych podstaw, wymaga ciągłego aktualizowania wiedzy. Na szczęście, tok studiów od początku pozwalał mi na dodatkowe obowiązki, dlatego korzystając z tego przywileju oprócz poszerzania wiedzy poprzez literaturę i prasę, postanowiłam skorzystać z udostępnianych przez firmy praktyk.

Nie szukałam długo zanim znalazłam agencję Marketing Modowy, dłużej się jednak zastanawiałam czy mam wystarczające kompetencje i czy to jest odpowiedni czas dla mnie aby być w tym miejscu. Na dzień dzisiejszy wiem, jak wartościowe jest odbywanie tego typu praktyk, dlatego jedyne czego żałuje, to że nie zgłosiłam się szybciej.

Nie posiadając wysokich kwalifikacji, ani „mile widzianego” bagażu doświadczeń z branży, zostałam zaproszona do odbycia praktyk. Myślę, że wyróżniła mnie wola nauki, entuzjazm, marketingowe zacięcie i odrobinę świeżego spojrzenia na branżę.

Jako praktykantka w Marketingu Modowym byłam odpowiedzialna za prowadzenie kanałów social media, bezpośredni kontakt z klientem i bieżące reagowanie na jego potrzeby jak i przygotowywanie tekstów PR’owych oraz publikacji na blogi firmowe. Do moich obowiązków należał także research w tym poszukiwaniem influencerek, marek do cross promocji oraz porównywanie ofert produktowych. Brałam również czynny udział podczas opracowywania strategii marketingowych oraz miałam okazję wziąć udział w organizacji i realizacji sesji wizerunkowej dla marek BG Berlin oraz Lapps.

Z przyjemnością wykonywałam wszystkie zadania, z których rozwiązaniem nie miałam wcześniej możliwości się spotkać. Szczególnie cenię sobie pracę związaną z mediami społecznościowymi, w tym tworzenie postów i wyszukiwanie grafik oraz możliwość uczestniczenia w sesji. Pisanie wielu tekstów sprawiło, że mam w związku z tym zajęciem coraz mniej trudności.

Odbyte praktyki pogłębiły moją wiedze z zakresu reklamy i promocji, obsługi marketingowej marek oraz rzuciły światło na to jak wygląda prowadzenia agencji „od kuchni”. Obecnie jestem przekonana, że wiążę swoją przyszłość marketingiem, jednakże nie wykluczam rozpoznania innych stanowisk z tej branży. Wynika to z chęci spróbowania odmiennych zadań, by mieć pewność że droga którą wybiorę zagwarantuje mi satysfakcję.

Dzięki praktykom zdobyłam wartościowe doświadczenie i kompetencje, które zdecydowanie chciałabym rozwijać. Moja droga się nie kończy, zakładam że jeszcze wiele sukcesów i rozczarowań przede mną.