BLOG

jump_from_paper

Moda jak z bajki

6 sierpnia 2015
Marta Sworowska
Nie, tekst nie będzie o tym, że moda jest super. Przecież wszyscy o tym wiemy :) Będzie o tym jak projektanci z całego świata wykorzystują kultowe postaci z bajek w swoich projektach i dlaczego to się tak dobrze sprzedaje. Niekwestionowanym „królem kreskówek” modowej planety jest Jeremy Scott. Jesienią 2009 roku projektant zaprezentował kolekcję, w której modele mieli na sobie buty z Myszką Miki. Wysokie sneakresy Jeremy zaprojektował ze współpracy z marką Adidas. Kolorystyka kolekcji również nawiązywała do znanej kreskówki. Jesień 2012 przyniosła kolekcję, w której pojawiły się ubrania inspirowane między innymi kreskówką ‘The Simpsons’. Były bluzy, swetry i spódniczki z...
Więcej
tumblr

Po pierwsze spójność. Czyli podstawa strategii marki modowej od podszewki.

1 czerwca 2015
Alicja Szewczyk
Po pierwsze spójność. Czyli podstawa strategii marki modowej od podszewki. Spójność przekazów we wszystkich kanałach komunikacyjnych jest kluczowa dla wizerunku marki. To zdanie słyszał już chyba każdy, kto jest choć trochę zanurzony w świecie public relations lub marketingu. Dlaczego właściwie spójność jest tak istotna? Odpowiedź jest niemal dziecinnie prosta – jest to fundament budowania świadomości marki w oczach klientów, wielbicieli i konkurentów. Podstawa, która zazwyczaj okazuje się czynnikiem decydującym o „być czy nie być” marki na rynku. Warto więc przyjrzeć się nieco bliżej temu zagadnieniu, niezwykle aktualnemu również w świecie fashion. Rynek modowy przestał być niszowy. Mamy do czynienia z...
Więcej
1

Rozmowa z… Anną Orską

14 maja 2015
Katarzyna Boruczkowska
Czy pamięta Pani moment, w którym zawitała u Pani myśl, że zdecydowanie chce się Pani poświęcić tworzeniu biżuterii? Anna Orska: Myślę, że był to raczej proces. Początkowo zajmowałam się przeróżnymi rzeczami związanymi z designem i to wcale nie była biżuteria. Na pewno bardzo pomógł mi stały kontakt z fabrykami, niezwykłą specyfiką pracy, zapachem metali. Dzięki pracy, którą zaczęłam jeszcze podczas studiów, miałam możliwość poznania po pierwsze branży, po drugie samego procesu tworzenia biżuterii. Wiem, że jako artystka, pomysły na kolekcje bierze Pani dosłownie zewsząd. Przenoszone na biżuterię są Pani dostępnymi kolekcjami. Czy zdarzają się pomysły, które nie są możliwe do...
Więcej
1

BUDOWANIE MARKI NA WARTOŚCIACH

8 maja 2015
Laura Wojtasiak
Jeśli chcesz stworzyć markę wartą zapamiętania, musisz przestać myśleć o niej, jak o produkcie. Zapomnij na chwilę o kolorach, rozmiarach i cenie. Pomyśl, jakie wartości ma wnosić w życie konsumentów i jaki cel chcesz osiągnąć. Musisz nadać jej wyjątkowy charakter, opowiedzieć pewną historię. Wizja przyszłości Twojej marki to coś więcej, niż wytyczanie mierzalnych, ilościowych celów. To bardziej budowanie świata w przyszłości i swojego miejsca w nim, a także odzwierciedlenie potrzeb konsumentów, ich postaw, stylu życia. Jakie podstawy należy zachować przy budowaniu marki modowej? Istnieje wiele aspektów, które należy wziąć pod uwagę w budowaniu marki. Jedną z nich jest według mnie...
Więcej
fot. Fashion Management Club

Business talks Fashion – relacja ze spotkania

22 kwietnia 2015
Alicja Szewczyk
Fashion Management Club od 2009 roku nieustannie buduje wizerunek organizacji zaangażowanej w szerzenie wiedzy z zakresu zarządzania i Public Relations w modzie. W dniach 13-17 kwietnia wraz z SKN Biznesu, FMC zorganizowało cykl spotkań Business Talks Fashion. Marketing Modowy miał przyjemność uczestniczyć w panelu poświęconym zarządzaniu produktem w perspektywie zmieniających się trendów światowych. Spotkanie zatytułowane było „Unzip it! czyli zarządzanie produktem a globalne trendy – rola Product Managera w procesie tworzenia, produkcji i sprzedaży kolekcji na przykładzie jeansów”, a poprowadził je Radosław Lewoniewski, Product Manager męskiej linii Premium marki RESERVED. W swojej karierze zawodowej Lewoniewski jako Product Manager był odpowiedzialny...
Więcej
Joan-Didion-celine

Dojrzałość jest w modzie

3 kwietnia 2015
Katarzyna Boruczkowska
Dlaczego dla większości z nas prawdziwymi ikonami mody stają się nasze Mamy i Babcie? Czy to nie w ich ubrania przebierałyśmy się będąc małymi dziewczynkami? Podziw pochodzi z doświadczenia i mądrości życiowej. Właśnie na to zwracają dziś uwagę projektanci, którzy swoje kolekcje i projekty przedstawiają przez pryzmat dojrzałości prezentowanych modelek. Po pierwsze doświadczenie. Gdy Joan Didion, 81-letnia amerykańska pisarka i dziennikarka, występuje w kampanii Celine, a jej charakterystyczne zdjęcie w wielkich, czarnych okularach i czarnym swetrze obiega świat w przysłowiową sekundę, staje się jasne, że jest to jedna z najlepszych kampanii reklamowych tej marki. Dolce & Gabbana w swojej kampanii wiosna/lato...
Więcej
5d759b8bd7c62cf96959ea0dd8de47b4801a857c!14689867

Czemu czerń?

16 marca 2015
Beata Chęcka
Z czym kojarzy Wam się kolor czarny? Mi od razu przychodzi na myśl mnóstwo określeń: kontrast, forma, neutralność, cisza, ciemność, spokój, elegancja, prostota etc. Na wybiegach czerń przewija się prawie zawsze, na ściankę sponsorską w Polsce najbezpieczniej ubrać się na czarno, wszystkie imprezy związane z branżą modową i showbiznesem pełne są ludzi spowitych w ciemne materiały. O co chodzi? Dlatego tak często wybieramy czarny kolor i co jest powodem tworzenia czarnej odzieży? Postanowiłam zasięgnąć opinii osób, które na czarnych tkaninach znają się najlepiej. Zapytałam o zdanie młodą markę Klekko z Poznania, która najbardziej kojarzy mi się z czernią, zabawą formą...
Więcej
Materiały prasowe HUSH WARSAW

Rozmowa z… Anną Piętą i Magdą Korcz

4 marca 2015
Marta Oblizajek
Materiały prasowe HUSH Warsaw Nasz cykl „Rozmowa z….” postanowiłam rozpocząć od wywiadu z dziewczynami,  których działaniom w branży mody przygląda się wiele osób. Z Anną Pięta i Magdą Korcz pomysłodawczyniami jednych z największych targów modowych w Polsce HUSH Warsaw, porozmawiam o jasnej i ciemnej stronie działania w tej branży. Uważacie, że Polaków stać na modę nie z sieciówek? Czy jesteśmy na nią gotowi? Magda Korcz: Polacy są na to gotowi, ale oferta musi się profesjonalizować – to ważne, by klient miał podobne możliwości jak w przypadku sieciówek – czerpiemy ze sprawdzonych wzorców promocji i sprzedaży, ale stosujemy je dla autorskiego...
Więcej
blog_cover

Moda na lumpeksy

19 lutego 2015
Beata Chęcka
Płaszcz DKNY za osiem złotych, torebka Prada za dychę, okulary Gucci po siedem. Lumpeksy to raj dla maniaków metek i jakości w cenach niebotycznie śmiesznych. Dlaczego kupujemy w ciucholandach? Jak jest to postrzegane społecznie? Zapytałam osób, które znają się na tym doskonale i posiadają zmysł łowcy, który pozwala im znajdować prawdziwe perełki. Pierwszym z ekspertów w dziedzinie ciucholandów jest Asia znana jako LUMPEXOHOLICZKA – blogerka, miłośniczka ubrań z odzysku, niosących ze sobą ciekawą historię. Robię zakupy w second handach od bardzo dawna. Zaczęło się to w moim rodzinnym mieście – Włocławku, lumpeksy jeszcze kilka lat temu były jedyną alternatywą dla...
Więcej
dyskusja1

Rozmowa. Z kim?

11 lutego 2015
Ola Bladosz
Jakiś czas temu Marketing Modowy był partnerem i  organizatorem panelu dyskusyjnego poświęconego personalizacji, customizacji,  czy jak kto woli, samoprojektowaniu. Określeń jest wiele, problematyka sama w sobie bardzo skomplikowania i jednocześnie ciekawa. Podczas spotkania wszyscy próbowali odpowiedzieć sobie na pytania, m.in.: dlaczego tak bardzo kochamy personalizację, jaka jest rola projektanta i klienta w customizowanym świecie. Jednak nie o temacie samego panelu będę dzisiaj pisać. Chciałabym podzielić się z Wami tematem, z jakim przyszło nam się zmierzyć przy organizacji wyżej opisanego projektu. Wracając do początku,  pamiętam jak w grudniu pierwszy raz przekroczyłam progi biura na Hożej 57. Już na pierwszym spotkaniu z...
Więcej